Ha neked és a cégednek sem jönne rosszul, hogy átláthatóbban és pontosabban kezeljetek minden ügyfelekkel kapcsolatos folyamatot és feladatot, akkor valószínűleg egy hatékony CRM sokat segítene a káosz felszámolásában. Szerencsére ehhez ma már több CRM-szoftver is a rendelkezésedre áll, de a nagyobb merítésből nem mindig egyszerű kiválasztani az igényeinknek leginkább megfelelő eszközt. Éppen ezért, ebben a cikkben a miniCRM szoftvert mutatom be, hogy megkönnyítsem a választást.
A CRM, vagyis Customer Relationship Management rendszerek egyik legnagyobb előnye, hogy időt és pénzt spórolva egyszerűsítik le szinte a végtelenségig az ügyfelekkel való kapcsolattartást és a közvetlenül hozzájuk köthető folyamatokat is eredményesebbé, hatékonyabbá teszi. Ezen rendszerek, jobban mondva szoftverek egyike a miniCRM is.
Mi az a miniCRM?
Mielőtt a miniCRM bemutatására rátérnénk, érdemes tenni egy kitérőt a CRM irányába is. Maga a CRM ugyanis azt a széles spektrumú ügyfélkapcsolat-kezelést támogató stratégiát takarja, amit a potenciális ügyfelek és a már meglévő ügyfelek közötti interakciók során alkalmazhatunk. Nemcsak az értékesítés tartozik ide, hanem a marketing, az ügyfélszolgálat, pénzügy, vagy a projektmenedzsmentben érintett részlegek tevékenységei, információi, interakciói is.
Maga a CRM rendszer ennek a hatalmas információhalmaznak biztosít működési keretet, nemcsak azzal, hogy pl. egy rendszerben tárolhatunk létfontosságú adatokat, de az érintett folyamatokat is optimalizálhatjuk és automatizálhatjuk.
Ami a miniCRM rendszert illeti, nevéből adódóan egy olyan ügyfélkapcsolatokat támogató, felhőalapú szoftver, ami több fronton is támogatja az ügyfelekkel való kapcsolattartást. A miniCRM rendszer egyik legnagyobb előnye kétségkívül az, hogy mivel magyar fejlesztésről van szó, így jelentős mértékben megfelel a hazai kkv-k igényeinek.
Azt is ajánlott szem előtt tartani, hogy úgynevezett no-code rendszerről van szó, így akár fejlesztői tudás vagy háttértámogatás nélkül is a céges igényekre szabható. Magyar fejlesztés révén a program nyelve is magyar, ami azon kollégák számára is ideális, akik idáig a nyelvtudás hiánya miatt zárkóztak el más CRM-rendszerektől.
Miért érdemes bevezetni a miniCRM-et?
A miniCRM a vállalkozás több szervezeti szintjén kínál különböző előnyöket. Cégtulajdonosként vagy felsővezetéként például a transzparencia az egyik legvonzóbb előny, vagyis az az idilli helyzet, amikor a működés korábbi szakaszára jellemző káosz újra átlátható és nyomonkövethető, tervezhető folyamatokká válik.
Ezek a kritériumok járulnak hozzá ahhoz is, hogy közben nő a hatékonyság is, mivel a programban mindenki nyomon tudja követni a feladatát és a projektek aktuális státuszát, így nem kell több időt a mikromenedzsmentre fordítani.
Ami a kollégák számára vonzó előnyöket illeti, szintén a működési keret racionalizálása és a nyomon követhető feladatok válnak a legnagyobb előnyökké. Emellett persze a folyamatok teljes vagy részleges automatizálása is eléggé leegyszerűsíti a feladatokat, ezzel is időt és energiát spórolva más feladatok számára.
Ennek a működési hatékonyságnak és szervezettségnek az ügyfelekkel való kapcsolatra is előnyös hatása lesz. Egyfelől az ügyféladatok és történet egy helyen tárolásával minden szükséges információ rendelkezésre fog állni ahhoz, hogy olyan személyre szabott megoldások szülessenek, amelyek növelik az ügyfélélményt és az elégedettséget.
Milyen cégeknek való a miniCRM?
Alapvetően az átláthatóan működő mikrovállalkozásokon kívül minden kkv számára hasznos a miniCRM, függetlenül attól, hogy milyen iparágban tevékenykednek. Mivel a miniCRM rendszer abszolút személyre.
Összességében minden cégben átláthatóbbá teszi a folyamatokat és az automatizmusok, valamint a nyomon követhetőségnek köszönhetően a hatékonyságot is ott növeli, ahol csak tudja.
Ízelítő a miniCRM funkcióiból
Feladatmenedzsment és delegálás
A miniCRM-ben átláthatóvá válik a komplett feladatkezelés, valamint a delegálás is egyszerűbb lesz. A rendszer saját maga is emlékeztet az aktuális feladatokra, emellett a projektek állapota is nyomon követhető
Forrás: miniCRM.hu
Testreszabható sablonok
A miniCRM-ben testre- és cégre szabható dokumentum és e-mail-sablonok gyorsítják fel a munkavégzést. A sablonokat bármikor létrehozhatod, szerkesztheted vagy akár törölheted, a lényeg, hogy egy szempillantás alatt küldheted ki az árajánlatokat, üdvözlő e-maileket, szerződéstervezeteket.
Forrás: miniCRM.hu
Automatizmusok
A miniCRM-ben az adott folyamattól függően automatikusan létrejönnek új projektekkel, esetleg ügyfelekkel kapcsolatos feladatok, amelyeket a kollégákhoz is hozzárendelhet a rendszer. Ezen felül azonban a rendszer automatikusan küldött levelekkel, például utánkövető levelekkel vagy különböző emlékeztetőkkel gyorsítja fel a munkavégzést.
Forrás: miniCRM.hu
Vezetői riportok
A miniCRM által generált valós idejű riportok azonnali betekintést nyújtanak az adott projektek és a kollégáknak kiosztott feladatok státuszába, az eredményekbe. Ezt az úgynevezett business intelligence, vagyis üzleti intelligencia alapú rendszer teszi lehetővé.
Forrás: miniCRM.hu
Mire lehet használni a miniCRM-et?
Ügyfélkezelés
A miniCRM-mel egy platformon belül kezelhettek minden egyes ügyfélmegkeresést és az összes hozzájuk kapcsolódó információt, feladatokat és projekteket. Gyakorlatilag egy nonstop online ügyfélszolgálat.
Projektmenedzsment
Ha eddig gond volt a különböző projektek nyomon követése, a miniCRM segítségével már ezt is meg tudod oldani. Az összes projekt határidőkkel, felelősökkel, elvégzett és hátralévő feladatokkal elérhető egy helyen.
Marketing
Hihetetlenül profi integrációk segítségével a miniCRM-en belül a Google Ads, Facebook Ads, A/B tesztek, hírlevélküldés is megvalósítható. Emellett a kampánytervezésre és persze a riportokra sem lehet panasz.
Értékesítés
Az értékesítés és az ügyfélszerzés a vállalkozások alfája és omegája. A miniCRM-ben egyértelműen nyomon követheted az ügyféléletutat, de a program azt is megmutatja, hogy kik azok a potenciális ügyfelek, akiktől a legmagasabb bevételt várhatod. Ennek segítségével nemcsak az ügyfélmegtartásban, de az új ügyfelek szerzésében is élen járhatsz.
Számlázás
A miniCRM-ben egy online számlázóprogram is helyet kapott, ennek köszönhetően az online számlakiállítás és az automatizált kintlévőségkezelés is megoldott. Többé nem lesz olyan, hogy elfelejti a kolléga kiállítani a számlát, vagy felhívni az ügyfél figyelmét a fizetési határidő elmulasztására.
Egyedi folyamatok
Minden vállalkozásnak vannak olyan egyedi folyamatai, ami a cég egyedi tevékenységi köréből fakadnak. Fesztivált vagy workshopot szervezel? Akkor a miniCRM-ben akár a rendezvényszervezést is letudhatod.
Mik a miniCRM versenytársai? Milyen egyéb alternatívák vannak?
Mielőtt a miniCRM vagy bármely más CRM rendszer mellett döntenél, alaposan mérd fel az igényeidet és azt, hogy végső soron mire is használnád a rendszert? A CRM rendszerek ugyanis elsősorban az ügyfélkapcsolatok, ezen belül is leginkább az értékesítés köré szerveződnek. Akkor azonban, ha ennél sokrétűbb feladatra keresel megoldást, lehet, hogy egy digitális munkaszervező programmal járnál jobban. Nézzünk is meg néhány példát!
Monday.com
A Monday.com olyan nemzetközi üzleti szoftver, ami munkafolyamatok, projektek és feladatok vezetésére és elvégzésére is alkalmas. Emellett természetesen van dedikált CRM modulja is. Előnye a miniCRM-el szemben, hogy jobban testreszabható, illetve jobban átlátható, vizualitásra épülő a felülete.
Airtable
Az Airtable gyakorlatilag egy drag-n-drop módszerrel, kódolás és külsős fejlesztő bevonása nélkül szerkeszthető, applikáció fejlesztő platform. Az Airtable-ben gyakorlatilag álmodhatsz magadnak egy teljesen egyedi CRM rendszert, viszont azt tényleg neked kell kvázi nulláról összakattintgatni magadnak.
ClickUp
A Clickup saját meghatározásuk szerint egy felhőalapú céges produktivitási rendszer, szerintem mini ügyviteli rendszerként is funkcionálha, így egy alapszintű, egyszerű CRM-ként is tudod használni. Egy rendkívüli mértékben testreszabható platformról van szó, melynek célja, hogy minden céges feladatot egy helyen, egy platformon belül oldhass meg. Ehhez nemcsak remek automatizációkat kínál, de fontos kitétel, hogy a különböző KPI-ok mentén mérhetővé is teszi a folyamatokat. Kis- és nagyvállalatok egyaránt profitálhatnak a használatából.
Gyakori kérdések
miniCRM árak? Mennyibe kerül a rendszer?
A miniCRM nem publikálja nyilvánosan az árait, egyedi ajánlatot kell kérni a honlapjukon található űrlapon keresztül.
miniCRM vélemények
A miniCRM az úgynevezett BIX indexen kifejezetten jó véleményekkel és eredményekkel büszkélkedhet. 92 értékelés alapján a Bizalmi indexe 4,84, míg az NPS értéke 91. Leginkább a vezetői problémák menedzselésében tett erőfeszítéseiket, valamint a bevezetés során tanúsított szakértő támogatást emelték ki a szavazók.
Mindenesetre, a Google Reviews értékelések során már kicsit vegyesebb kép alakul ki a miniCRM-ről, annak ellenére, hogy sokan dicsérik az ügyfélkezelő- és nyilvántartó funkcióját, valamint a platform cégre szabhatóságát. Viszont az az e-mailezés és a support hiányosságaira is többen felhívják a figyelmet.
Összefoglaló
Mindent egybevetve, a miniCRM a vállalkozások ügyfélkapcsolat-kezelését támogató rendszer. Elsősorban az értékesítés, a marketing, az ügyfélkezelés, projektmenedzsment és számlázás terén kínál hasznos funkciókat, de egyedi folyamatok levezénylésére is alkalmas.
Testreszabható és rugalmas rendszer, ráadásul hazai fejlesztés lévén magyar nyelven is elérhető. Funkciói támogatják a folyamatok automatizálását, emellett a vezetőknek is konzisztensebb, illetve transzparens vezetést tesz lehetővé.
Ha pedig egy szuper miniCRM alternatívát keresel, akkor ajánlom neked a Monday.com, Airtable vagy ClickUp rendszereket.
Tetszett a cikk? Segíts, hogyan tovább!
🚀 Belevágnál a megvalósításba vagy elakadtál valahol? 📖 Esetleg tanulnál még a témáról? Kattints a megfelelő linkre a továbblépéshez: 👇
Ezért éri meg belevágni
„A munkánk gyorsabbá és könnyebbé vált a rendszer bevezetésével, testreszabásával, valamint automatizálási megoldásaival. Az űrlapokat ügyfeleink is örömmel használják.”
„Tamás segítségével növelni tudtam a vezetői tisztánlátásomat, hatékonyságomat. Kiváló szakember, aki nem csak végrehajtja a kiadott munkát, hanem proaktívan gondolkodik, speciális szaktudásával hozzátesz a cégem fejlődéséhez, működéséhez.”
„Tamás rengeteg időt takarított meg nekünk az Asana és a Make beállításával. Az együttműködés folyamán nem csak egy plusz kezet kaptam Tamás személyében, hanem egy összetett gondolkodásra képes partnert. Ajánlom mindenkinek!”
„A teljes gyártási, ügyfél és logisztikai folyamatot sikeresen átültettük a Monday és Make rendszerekbe. Egyes folyamataink teljesen automatizáltan működnek. Tamás kivételes partner, konstruktív és segít minden problémára megoldást találni.”
„Sokkal átláthatóbbak a folyamataink, egyértelműbbek a feladatok, és a hozzájuk tartozó felelősök valamint határidők. Nem utolsósorban jelentősen csökkent a „felesleges” levelezések száma. :-)”
„Megtaláltuk azt a rendszert ahol átlátható formában nyilván tudjuk tartani az aktuális projektjeinket, feladatainkat , ezzel heti több óra munkaidőt tudunk megtakarítani. Csökkent a hibák és az e-mailes kommunikációból eredő félreértések száma.”
„A munkatársi toborzást automatizáltuk, mely kb. heti 2-3 órát spórol meg nekünk. Ha majd az egész cégen végigvisszük ezt, szerintem min. 1 nap szabadidő felszabadul nekem cégvezetőként. :)”
„Automatizáltuk az ügyfél onboarding folyamatot, ami ezáltal nem csak profibb lett -amit az ügyfeleink éreznek-, hanem gyorsabb, kevesebb időt vesz el, így számszerűsíthető lett a megtérülése is. Nagyon örülök, hogy belevágtunk!”
„A KNK PR egy reklámügynökség, sok ügyféllel, rengeteg projekttel, több kreatív területtel, sok „művész” kollégával. A rendszer elhozta nekünk a biztonságot. A projektjeink adminisztrálása egyértelmű, az időfelhasználásunk hatékonyabb, és ráadásul még spóroltunk is vele.”
„Sok ötletünk volt a digitalizációra, de nem voltak teljesen kiforrottak, és nem tudtuk, hogyan valósítsuk meg konkrétan. Tamás nemcsak megvalósította, hanem hasznos javaslatokat is adott, amiket beépítettünk a működésbe.”
„Az ügyfél-kommunikációs folyamataink automatizálását és az egyedi ár kalkulátorunkat nem csak hatékony tanácsosakkal támogatta, hanem remekül kivitelezte. Így a rendelések átfutási ideje jelentősen csökkent.”
“A rendszer bevezetése óta egyértelműek a feladatkörök, a határidők és a prioritások, visszakövethető minden kommunikáció és látom, ki mennyire leterhelt. Nagyon hálás vagyok, hogy Tamás megtalált minket, a folyamataink leírása és tisztázása mellett nagyon hasznos, cégre és személyre szabott feladatkezelő programot kaptunk. “
„A fejlesztés összesen havi 10-20 munkaórát spórol meg nekünk. Nemcsak olcsóbb lett így a működésünk, hanem egyúttal a hibázás lehetősége is lecsökkent, ráadásul több idő jut a kreatív tevékenységekre.”
„Cégvezetőként heti 5-10 órát spórolnak meg nekem a bevezetett rendszerek. Kevesebb az adminisztráció és egyszerűbben tudok delegálni. Egy csomó feladatot már nem én végzek, emiatt lekerült rólam az »ezt is nekem kell megcsinálni« kognitív teher.”
„Átláthatóbb lett a cégem, könnyebben tudom követni a napi történéseket. Csökkent a felesleges adminisztráció, kevesebb a hibalehetőség. Rugalmas felépítésű a rendszer, így mindenki testre tudta szabni magának!”
„Sokkal átláthatóbbak a projektjeink, mind tervezésben, mind a munka egyes fázisaiban. Nagy segítséget nyújt az a pár automatizációs lépés amit eddig bevezettünk, fogunk majd még többet is használni!”
„Az elmúlt évben annyira megnövekedett a rendelések száma, hogy már lehetetlen volt átlátni a projektek állását és a saját teendőket. Amióta bevezettük a rendszert, újra átláthatóvá vált a belső működésünk! Nagyon leterheltek vagyunk, emiatt nehéz volt a fejlesztésre időt szánni. Örülünk, hogy végül megléptük, hiszen nagy terhet vesz le a rendszer a vállunkról, azzal, hogy mindenkinek értesítést küld a saját feladatáról és rálátást nyújt a többiek előrehaladására is.”
„Részletes, világos és cégreszabott forgatókönyvet kaptunk a cégműködés digitalizálására és a papírmentes irodára való átállásra. Mindezt gyorsan, a határidőket betartva, az előzetes elvárásoknak maximálisan megfelelve.”